Homestead School/ Programa de educación en el hogar Homestead

Homestead School began in 1994 and was  designed to be a helpful resource for families who wish to develop and deliver their child's education at home. It is a free, family-led homeschooling program through Ventura Unified School District. Enrollment is open to students in Grades K-8 in Ventura County.

Families work with a credentialed teacher to develop an individualized program for their child. The staff of teachers chose to be part of Homestead because of their interest and expertise in homeschooling and in working with alternative methods of educating children. 

Homestead is an exciting alternative educational experience. Although the extra commitment of time and energy is necessary for success in home schooling, you will find the results extremely rewarding.  


El programa de educación en el hogar Homestead comenzó en el año 1994 y fue diseñado como un recurso útil para las familias que desean desarrollar y brindar la educación de sus propios hijos dentro de su hogar. Es un programa gratuito de educación en el hogar dirigido por la familia a través del Distrito Escolar Unificado de Ventura. La inscripción está abierta para estudiantes en los grados K-8 en el condado de Ventura.

Las familias trabajan con un maestro acreditado para desarrollar un programa individualizado para sus hijos. El personal de maestros eligió ser parte de Homestead debido a su interés y experiencia con la educación en el hogar y su conocimiento de los métodos alternativos de educación infantil.

El programa Homestead es una alternativa emocionante en la experiencia educativa. A pesar de que un compromiso adicional de tiempo y energía es necesario para el éxito en la educación en el hogar, los resultados serán extremadamente gratificantes.  

For additional informaiton please contact Principal Martinez at Susan.Martinez@venturausd.org.